“ Een product ruilen, retourneren of herstellen kan soms een ware uitdaging zijn. Wij maken het je graag makkelijk en hebben daarom per situatie kort beschreven wat de te nemen stappen zijn. ”
Klantenservice
Contact
WALKIES RETOURTIPS
Retourtips om de retournering goed te laten verlopen
- Indien je een product retourneert, adviseren wij om een traceercode aan te vragen en deze goed te bewaren.
Met deze code kun je de verzending volgen en heb je een bewijs van aflevering. - Indien mogelijk adviseren wij je om de bestelling te versturen in de originele verpakking en inclusief alle accessoires.
- Om een snelle afhandeling te waarborgen, verzoeken wij je om het verkregen ticketnummer in de adressering te vermelden.
WELKE VRAAGSTELLING IS VOOR JOU VAN TOEPASSING
Het product is beschadigd of defect bij aankomst.
Je kan je product kosteloos terugsturen naar onze retour afdeling waar wij de klacht met hoge spoed onderzoeken. Nadat wij je product hebben ontvangen en beoordeeld zullen we spoedig mogelijk een vervangend product toesturen of betalen wij jou het geld terug.
Het product is onjuist geleverd
Heb je een ander product ontvangen dan je had besteld? Dat vinden we erg vervelend. We helpen je natuurlijk graag zo snel mogelijk verder. Volg hiervoor de stappen op het retourformulier en kies voor de optie ‘onjuist product ontvangen’. Nadat wij jouw aanvraag hebben ontvangen, ontvang je van ons een e-mail met de vervolgstappen om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk het juiste product ontvangt.
Gebruik maken van herroepingsrecht
Ben je niet tevreden over de walkie talkie of het product wat je bij ons hebt gekocht? Dan kun je het product, binnen het zichttermijn, retourneren. Volg daarbij de stappen op het retourformulier en kies voor de optie ‘Gebruik maken van herroepingsrecht’. Nadat wij jouw aanvraag hebben ontvangen en beoordeeld, ontvang je een e-mail met retourinformatie. Wij storten vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terug. Wij mogen wachten totdat het product reeds in goede orde retour is ontvangen of u heeft aangetoond dat u het product heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je kunt hiervoor ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Product is binnen de garantie defect geraakt
Wanneer je bij ons een walkie talkie of ander product hebt gekocht dat binnen de garantieperiode defect raakt, kun je aanspraak doen op fabrieksgarantie. Controleer als eerste altijd of het defecte product nog binnen de garantietermijn valt, door de datum van aanschaf te controleren op jouw factuur. Valt het nog binnen de garantieperiode? Volg dan de stappen op het reparatieformulier en kies voor de optie ‘reparatie binnen garantieperiode’. Nadat wij jouw aanvraag hebben ontvangen, ontvang je een e-mail met informatie hoe je de reparatie naar ons kunt versturen. Mocht het product niet meer binnen de garantietermijn vallen dan kunt je het product aanmelden via het reparatieformulier, met de optie ‘reparatie buiten de garantietermijn’.
Let op! Wanneer je jouw product aanmeldt ter reparatie kunnen verschillende kosten in rekening worden gebracht. Indien het defect buiten de garantievoorwaarden valt, betaal je bijvoorbeeld altijd onderzoekskosten. Hoeveel de onderzoekskosten zijn, vind je in de e-mail met informatie over hoe je de reparatie naar ons kunt versturen.
Product is buiten de garantie defect geraakt
Een defect product is natuurlijk ontzettend vervelend. Ook na jouw aankoop kun je op de service van Walkies.nl rekenen. Je kunt een reparatie aanmelden via de optie ‘reparatie buiten de garantietermijn’ in het reparatieformulier. Nadat wij jouw aanvraag hebben ontvangen en verwerkt, ontvang je van ons een e-mail met informatie hoe je de reparatie naar ons kunt versturen. Nadat wij jouw zending hebben ontvangen, onderzoeken wij de reparatie en sturen jou een prijsopgave toe voor de reparatiekosten. Op de prijsopgave vind je naast de onderzoekskosten ook de reparatiekosten. Dit zijn de daadwerkelijke kosten om jouw product gerepareerd terug te ontvangen. Het is niet mogelijk om vooraf een prijsopgave voor de reparatiekosten te bepalen.
Let op Indien je niet binnen de gestelde termijn op een prijsopgave vanuit onze Servicedesk reageert, dan wordt jouw product ongerepareerd retour gestuurd en betaal je in ieder geval de onderzoekskosten. Hoeveel de onderzoekskosten zijn, vind je in de e-mail met informatie over hoe je de reparatie naar ons kunt versturen.
WETTELIJKE GARANTIE & FABRIEKSGARANTIE
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
KOM JE ER NIET UIT?
Mocht je er niet helemaal uit komen in hoe je het product moet aanmelden als retour, neem dan contact op met ons via de chat of middels het contactformulier. Wij helpen je graag verder.